Service

VEELGESTELDE VRAGEN

Hieronder staan de veel voorkomende vragen met betrekking tot onze werkwijze en onze reizen. Zeker in deze onzekere tijd kunnen wij ons heel goed voorstellen dat u extra veel vragen heeft. Staat uw vraag hier niet bij? Schroom niet om deze direct aan ons te stellen. Stuur uw vraag per e-mail of neem telefonisch contact met ons op.

  • Ik heb een reis bij jullie geboekt met vertrek voor 30 april. Wat nu?

    In overleg met u zullen we deze reis annuleren of meteen omboeken naar een andere periode/bestemming. Bij annuleringen ontvangt u de Corona-voucher, een soort waardebon, die u in kunt zetten om de reis later alsnog te maken.

  • Ik heb een reis geboekt met vertrek na 1 mei. Mag ik deze annuleren?

    Zolang er geen officiële berichtgeving is vanuit onze overheid, dan wel de overheid van uw bestemming, kunt u uw reis annuleren tegen de geldende ANVR-reisvoorwaarden. U ontvangt hiertoe een annuleringsnota welke u wellicht vergoed kunt krijgen via uw verzekeringsmaatschappij. Als u besluit de reis niet te annuleren en er ontstaat later alsnog een situatie waarbij u niet kunt reizen, ontvangt u de Corona-voucher en kunt u de vooruitbetaalde reissom gebruiken voor een nieuwe toekomstige reis. U kunt erop vertrouwen dat wij enkel reizen door laten gaan als dat verantwoord is. Uw reisplezier en gezondheid staan immers altijd voorop.

  • Is het wel verstandig om nu nieuwe reisplannen te maken?

    Jazeker, de verwachting is dat de reisbehoefte sterk zal toenemen als de Coronacrisis afneemt. Door nu alvast een offerte aan te vragen, bent u straks als eerste verzekerd van beschikbaarheid en een goede prijs. Zeker bij kleinschalige accommodaties is het verstandig er snel bij te zijn. Daarbij bieden we u de Corona ontzorg-garantie. Deze service hebben wij in het leven geroepen voor mensen die graag toekomstige reisplannen maken, maar twijfels hebben. We bieden u de garantie dat u bij ons zonder zorgen een reis kunt boeken naar een bestemming waar u zich prettig bij voelt. Iedereen die sinds 1 maart een nieuwe reis bij ons boekt, bieden wij de mogelijkheid om de reis kosteloos om te boeken of om deze gratis te annuleren mocht er 30 dagen voor vertrek sprake zijn van een situatie waarbij het Coronavirus een onbezorgde reis bedreigt. Ook al is er géén negatief reisadvies afgegeven en zijn reguliere verzekeringen niet toereikend. De relaties met onze leveranciers zijn dusdanig goed dat wij met heel veel plezier u deze garantie willen en kunnen geven. Mocht een land tegen die tijd in lockdown zijn, dan is de Corona-voucher van toepassing.

  • Naar welke landen mag ik nog reizen?

    Op de korte termijn is dat lastig te zeggen. Bijna dagelijks komen er nieuwe berichten binnen. Onze reisspecialisten nemen proactief, uiterlijk een maand voor vertrek contact met u op mocht het niet meer mogelijk zijn af te reizen naar de bestemming waar u een reis naartoe geboekt heeft. Wij houden dit scherp voor u in de gaten.

  • Wat is de Corona-voucher?

    Dit is een voucher die aan klanten kan worden uitgereikt als een reis wegens het Coronavirus geannuleerd moet worden. Met de voucher kan de klant op een later moment een nieuwe reis boeken. De vooruitbetaalde reissom bepaalt de waarde van de Corona-voucher. Op de Corona-voucher is SGR Garantie van toepassing. Alleen deelnemers aan SGR mogen de Corona-voucher met garantie van SGR afgeven.

  • Hoe ontvang ik de Corona-voucher?

    Na contact met onze reisspecialisten over de geannuleerde reis ontvangt u de Corona-voucher met de waarde van de vooruitbetaalde reissom per post. Wij kunnen deze slechts uitgeven als u de betalingstermijnen van uw facturen tijdig heeft voldaan.

  • Wat staat er op de Corona-voucher?

    Op de Corona-voucher staan de naam, het volgnummer en het boekingsnummer. Ook de waarde (= de vooruitbetaalde reissom) en de uitgiftedatum staan vermeld.  Het voucher is een jaar geldig na datum van uitgifte.

  • Tot welke datum mag ik de Corona-voucher gebruiken?

    U moet binnen een jaar na de uitgiftedatum op de Corona-voucher een nieuwe reis hebben geboekt. Uw vertrekdatum mag later zijn dan een jaar na de uitgiftedatum, mits de reis voor die datum is geboekt.

  • Waarom krijg ik bij annulering de Corona-voucher in plaats mijn vooruitbetaalde geld?

    Door de crisissituatie als gevolg van het Coronavirus worden reisorganisaties geconfronteerd met een groot aantal annuleringen. Er worden tegelijkertijd momenteel nauwelijks nieuwe boekingen gemaakt waardoor reisorganisaties over onvoldoende liquide middelen beschikken om bij annulering de vooruitbetaalde reissommen terug te betalen. Deze situatie heeft ertoe geleid dat het SGR tijdelijk – en onder melding van aanvullende voorwaarden – de Corona-voucher opneemt binnen de dekking van SGR. De garantie die SGR biedt met de Corona-voucher is tijdelijk van karakter en vervalt op 1 juni 2020.

  • Krijg ik geld terug als ik in de toekomst een reis boek die goedkoper is dan de waarde van de Corona-voucher?

    Bij een goedkopere reis houdt u een restant van de voucher om te besteden voor een andere toekomstige reis.

  • Moet ik bijbetalen als ik in de toekomst een reis boek die duurder is dan de waarde van de Corona-voucher?

    Ja, dan krijgt u een aanvullende factuur om het restant bij te betalen.

  • Wat gebeurt er met mijn geld bij faillissement?

    Als deelnemer van het SGR vallen al onze reizigers onder de garantie van het SGR. Uw reissom is daarbij altijd gewaarborgd. Ook de Corona-voucher valt onder deze garantie en is dus veiliggesteld.

  • Wat is de werkwijze van ExperienceTravel?

    Persoonlijk contact met u als klant is voor ons erg belangrijk. We horen graag van u wat uw wensen zijn. Dit kan telefonisch of per e-mail, maar het is ook mogelijk om een afspraak bij ons op kantoor te maken. Bovendien bieden we de service om bij u thuis langs te komen om uw reiswensen te inventariseren. Vervolgens ontvangt u naar aanleiding van uw reiswensen van ons een reisvoorstel. Dit voorstel kan verder worden aangepast tot het volledig aansluit bij uw wensen. Hierna boekt ExperienceTravel de volledige reis voor u, zodat u tijdens de reis nergens meer naar om hoeft te kijken.

  • Waarom zou ik voor ExperienceTravel kiezen?

    Wij nemen u alles uit handen. Onbezorgd genieten van uw reis staat voorop. Onze specialisten hebben jarenlang ervaring in het samenstellen van reizen op maat. Wij reizen zelf ook regelmatig naar de bestemmingen om op de hoogte te blijven van het aanbod en kennen de meeste bestemmingen en veel van de accommodaties dan ook uit eigen ervaring. Hierdoor kunnen we u uit eigen ervaring adviseren. Daarnaast is ExperienceTravel aangesloten bij de ANVR, de SGR en het Calamiteitenfonds. Allemaal extra zekerheden voor u als reiziger. In alle bestemmingen werken we samen met betrouwbare partners en we zijn 24 uur per dag bereikbaar voor noodgevallen.

  • Kan ik via jullie website boeken?

    Omdat iedere reis die wij aanbieden afgestemd wordt op uw persoonlijke wensen, kunt u bij ons geen standaard reizen via onze website boeken. Onze specialisten stellen graag voor u een reis op maat samen en zullen deze vervolgens ook voor u boeken.

  • Kan ik aanpassingen maken in de reisvoorbeelden op jullie website?

    Dat kan zeker. De getoonde reizen op onze website zijn slechts voorbeelden, zodat u een indruk krijgt van enkele mogelijkheden. Al onze reizen worden op maat gemaakt, en kunnen dus geheel naar uw wensen aangepast worden.

  • Waarom staan er alleen indicaties van prijzen bij de reizen op jullie website?

    Omdat al onze reizen op maat worden gemaakt, is het voor ons niet mogelijk om direct een exacte prijs aan de reizen toe te kennen. Ook de voorbeeldreizen op onze website kunnen nog geheel naar wens aangepast worden. De prijs is uiteindelijk afhankelijk van vele factoren, zoals het aantal personen, uw reisperiode, het soort accommodatie waarin u wenst te verblijven, het aantal excursies dat u wilt maken, etc. Wanneer u contact met ons opneemt maken wij met plezier een reisvoorstel op maat, met de exacte reissom. Heeft u zelf al een budget in gedachten? Dan draaien wij het om en kijken graag voor u wat de mogelijkheden zijn, rekening houdend met uw budget. Indien er bijvoorbeeld specials zijn dan nemen wij deze mee als ze passen in uw programma; dit kan interessante voordelen geven. Bovendien hoeft u zich na een offerte geen zorgen te maken over onverwachte toeslagen, bij het samenstellen van de offerte houden wij hier al rekening mee.

  • Waarom staan er geen vertrekdata bij de genoemde reizen?

    Omdat al onze reizen op maat worden gemaakt zijn er geen vaste vertrekdata. In principe kan uw reis elke dag starten. Zolang er op de gewenste data een vlucht beschikbaar is, kunt u zelf bepalen wanneer u vertrekt.

  • Zijn er kosten verbonden aan een offerte?

    Nee, er zijn geen kosten verbonden aan een offerte.

  • Heeft ExperienceTravel ook speciale aanbiedingen?

    Jazeker! ExperienceTravel werkt in alle landen samen met vele aanbieders en het komt regelmatig voor dat we interessante aanbiedingen voor u hebben. Deze worden, indien van toepassing, ook verwerkt in de reisvoorstellen op maat. Met name voor de eilanden in de Indische Oceaan (maar ook voor de andere landen) gelden heel veel aanbiedingen, ook voor huwelijksreizen. Te denken valt aan gratis overnachtingen en kortingen. Op deze website worden regelmatig speciale aanbiedingen vermeld, die dan meestal voor een bepaalde periode gelden. Het is dan ook de moeite waard om de website regelmatig te bezoeken.

  • Kan ik ook een los vliegticket bij jullie boeken?

    Nee, u kunt bij ons alleen vliegtickets in combinatie met een reis boeken.

  • Hoe lang van tevoren kan ik het beste boeken?

    We adviseren om uw reis zo’n 6 maanden van tevoren te boeken, omdat u dan een grote kans heeft dat alles wat u wilt gaan doen ook daadwerkelijk nog beschikbaar is. Vooral de kleinschalige safarilodges zijn in de populaire maanden soms lang van tevoren al volgeboekt. Voor de Kerstvakantie en andere schoolvakanties geldt dat u dit zo vroeg mogelijk moet plannen, liefst 10 maanden vooraf, of nog langer. ExperienceTravel kan vanaf 11 maanden voor vertrekt vluchten boeken.

  • Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg ik?

    ExperienceTravel werkt samen met gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen als KLM, Lufthansa en Emirates; maatschappijen met een uitstekende reputatie op het gebied van betrouwbaarheid, veiligheid en service. Op veel bestemmingen vliegt u direct of heeft u een goede, snelle doorverbinding.

  • Wanneer kan ik mijn reisbescheiden verwachten?

    Reisbescheiden zoals uw vliegtickets en voucher voor een tour of autohuur sturen wij u over het algemeen 10 dagen voor vertrek toe. Heeft u ze 5 dagen voor vertrek nog niet in huis, belt u ons dan even op 073 548 20 60.

  • Hoe weet ik wat de beste reistijd is voor mijn bestemming?

    Omdat het klimaat van de bestemmingen die ExperienceTravel aanbiedt nogal verschilt, is hier geen eenduidig antwoord op te geven. Op deze website vindt u, wanneer u op een land klikt, in het linker menu onder het kopje ‘Over Namibië’ (of een van de andere landen) praktische informatie over deze bestemming. Hierbij wordt ook de beste reistijd vermeld.

  • Welke bestemmingen zijn geschikt voor een reis met mijn kinderen?

    Vrijwel alle bestemmingen zijn geschikt voor reizen met kinderen. Het hangt ervan af waar u naar op zoek bent. Wilt u weten of u in een specifiek land met kinderen kan reizen? Als u op dit land klikt en vervolgens in het linker menu kijkt onder het kopje ‘Over Zuid-Afrika’ (of een ander land), dan vindt u hier praktische informatie. Daarbij wordt ook vermeld of het land geschikt is voor een familiereis.

  • Klopt het dat er bij een annuleringsverzekering een maximum vergoeding is?

    Veel doorlopende annuleringsverzekeringen hebben een limiet in de uitkering op de annuleringskosten. Controleer tijdig, voor u uw reis gaat boeken, voor welk bedrag u maximaal bent verzekerd. Dit voorkomt grote teleurstelling bij eventuele schade. Wij kunnen een aanvullende annuleringsverzekering voor u afsluiten bij de Europeesche Verzekeringen, zodat u onbezorgd uw reisbedrag heeft verzekerd.

  • Is ExperienceTravel aangesloten bij de ANVR?

    ExperienceTravel is aangesloten bij de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR). Deze hanteert strenge selectiecriteria voor het lidmaatschap. De ANVR-reisvoorwaarden zijn van toepassing op alle reizen van ExperienceTravel. In deze voorwaarden zijn de rechten en plichten vastgelegd van zowel de reisorganisator als de reiziger.

  • Is ExperienceTravel aangesloten bij de SGR?

    ExperienceTravel is aangesloten bij de SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

  • Is ExperienceTravel aangesloten bij het Calamiteitenfonds?

    ExperienceTravel is aangesloten bij het Calamiteitenfonds. Alle door ExperienceTravel verzorgde reizen vallen onder de garantieregeling van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis: - (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; - de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij je vervroegd moeten repatriëren. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.

  • onze specialisten
    Kirsten Vluggen, Azië en Amerika specialist. U bereikt Kirsten op nr. 073 - 548 20 60.
    Kirsten Vluggen
    Expertise: Amerika, Thailand, Indonesië, Maleisië, Laos, Cambodja, Vietnam, Myanmar, Dubai en Nepal.
  • onze specialisten
    Kitty Nieuwenhuijsen, Afrika en Canada specialist. U bereikt Kitty op nr. 073 - 548 20 60 .
    Kitty Nieuwenhuijsen
    Expertise: Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi, Tanzania, Kenia, Rwanda en Canada
  • onze specialisten
    Corine den Hartog, Latijns-Amerika, Canada en Amerika specialist. U bereikt Corine op nr. 073 - 548 20 60.
    Corine den Hartog
    Expertise: Guatemala, Belize, Argentinië, Bolivia, Brazilië, Chili, Colombia, Ecuador, Galápagoseilanden, Nicaragua, Peru, Madagascar, Canada & de Verenigde Staten.
  • onze specialisten
    Sabrina Iriks, Latijns-Amerika en Noordpoolgebied specialist. U bereikt Sabrina op nr. 073 - 548 20 60.
    Sabrina Iriks
    Expertise: Argentinië, Brazilië, Chili, Cuba, Bolivia, Peru, Ecuador & Galápagos, Mexico, Groenland, Spitsbergen, Antarctica & sub-antarctische gebieden & luxe cruises.
  • onze specialisten
    Barbara Roeters, Azië, Caribbean & Spitsbergen specialist. U bereikt Barbara op nr. 073 - 548 20 60.
    Barbara Roeters
    Expertise: Tibet, China, Japan, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Myanmar, Nepal, Bhutan, India, Sri Lanka, Indonesië, Maleisië, Dubai, Cuba, Caribbean en Spitsbergen
  • onze specialisten
    Mandy den Otter, Afrika, Canada & Alaska specialist. U bereikt Mandy op nr. 073 - 548 20 60.
    Mandy den Otter
    Expertise: Zuid-Afrika, Namibë, Botswana, Tanzania, Canada, Alaska.
  • onze specialisten
    Katrijn Berends, Noordpool, Afrika en Indische Oceaan specialist. U bereikt Katrijn op nr. 073 - 548 20 60.
    Katrijn Berends
    Expertise: Spitsbergen, Groenland, de Seychellen, Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en de Malediven.
  • onze specialisten
    Desiré Schapers, Noord-Amerika en Caraïben specialist. U bereikt Desiré op nr. 073 - 548 20 60.
    Desiré Schapers
    Expertise: Canada, USA, de Caraïben, Costa Rica, Thailand, Dubai, Maleisië en cruises.
  • onze specialisten
    Daniëlle Ligtenberg, Lapland, Oceanië en Azië specialist. U bereikt Daniëlle op nr. 073 - 548 20 60.
    Daniëlle Ligtenberg
    Expertise: Lapland, Australië, Nieuw-Zeeland, Singapore, Dubai en Canada.
  • onze specialisten
    Dionne van Vugt, Caribbean, Azië en Oceanië specialist. U bereikt Dionne op nr. 073 - 548 20 60 .
    Dionne van Vugt
    Expertise: Aruba, Australië, Curaçao, Bonaire, Indonesië, Thailand, Zuid-Afrika.
  • onze specialisten
    Marlous Rekkers, Afrika & Azië specialist. U bereikt Marlous op nr. 073 - 548 20 60.
    Marlous Rekkers
    Expertise: Bali, Caribbean, Maleisië, Mauritius, Namibië, Singapore, Sri Lanka, Tanzania, Thailand & Zuid-Afrika
  • onze specialisten
    Eszti Hochstenbach, Azië specialist. U bereikt Eszti op nr. 073 - 548 20 60.
    Eszti Hochstenbach
    Expertise: Cambodja, Laos, Sri Lanka, Indonesië, Malediven, China en Costa Rica